Blog o vývoji software na míru

Funkční aplikace dodané včas.

Přitažlivý vzhled, jednoduché ovládání, dodržený rozpočet a časový harmonogram.

Jak zvýšit prodej na webu díky UX

Máte eshop? Hodně lidí ho navštěvuje, ale málo nakupuje? Možná je problém v tom, že lidé nevědí jak u vás nakupovat.

User experience

Nejlepší dizajn není ten, kde už nelze nic přidat, ale ten kde už nelze nic odebrat. To je jedna z myšlenek, kterými se řídí vývoj produktů společnosti Apple. Základem vývoje Apple produktů je design. Pěkné a lehce ovladatelné produkty navrhují nejlepší designéři světa a jejich návrhům je podřízen technický vývoj.

Výsledkem tohoto přístupu je nejhodnotnější společnost světa. Apple produkty lidé rádi nakupují a jsou ochotni za ně zaplatit mnohem více, než za podobné produkty konkurence. 

Přístupem společnosti Apple se inspiruje stále více a více společností. Snahou je vyvíjet produkty a služby, které jsou hezké na pohled a velice jednoduše a intuitivně se používají.

Snaha o optimalizaci, o vylepšování produktů a jednotlivé nástroje, kroky a techniky, které se k tomu používají, se nazývají user experience, zkráceně UX.

Jak prodávat víc

Když chcete prodat z vašeho eshopu více produktů, tak můžete rozšířit nabídku. Můžete nabízet nové produkty a služby, ale to samozřejmě přináší nové nároky na skladovací prostory, logistiku, personál atd., takže vás to bude i více stát.

Další možnou cestou jak zvýšit prodeje z eshopu je zvýšit úroveň propagace. Zaplatíte si více reklamy, použijete nové reklamní formáty apod. Zvýšení prodeje, tak zase vyžaduje trvalé zvýšení nákladů.

Alternativní přístup nabízí user experience. Sledujte návštěvníky vašeho webu pomocí analytických nástrojů, např. Google Analytics. Analyzujte místa, kde končí svoje návštěvy a zamyslete se nad tím, proč tomu tak je. Možná zjistíte, že tlačítko na potvrzení objednávky se ztrácí v ostatním obsahu webu a tak mají zákazníci problém objednávku dokončit.

Zkoušejte pravidelně svůj objednávkový systém a hledejte místa a postupy, jak lidem nákup zjednodušit. Nevyžadujte od lidí data, která nepotřebujete, snižujte počet kliků atd.

Hledejte postupy a vylepšení, kterých výsledkem bude hezčí a jednoduší web. Každé takové jednorázové vylepšení, vám přinese trvalé navýšení prodeje.